zichtbaar soms niet

Zichtbaar, maar soms even niet

Zichtbaar zijn. Ik geloof erin, of eigenlijk, ik weet zeker, dat je door online zichtbaar te zijn meer klanten krijgt. En dan is alleen aanwezig zijn op social media niet genoeg. Op Facebook dagelijks berichten plaatsen, Instagrammen, Twitteren…

Ik probeer mijn zakelijke berichten zo veel mogelijk in te plannen, zodat ik niet constant mijn social media radar aan hoef te hebben. Van blogs zoals deze schrijf ik er meestal meerdere achter elkaar, deze plan ik in op mijn website en social media. Dan heb ik er even geen omkijken naar.
Zo blijf ik zichtbaar en onder de aandacht. En ik weet, uit ervaring, dat mijn manier van zichtbaar zijn me klanten oplevert.

Offline is the new luxury

Maar wat ik lastig en tegenstrijdig vind aan zichtbaar zijn, is de tijd die ik daarvoor online aanwezig ben.
Ik wil best meer offline zijn, maar hoe ben ik dan zichtbaar?
Ik zit soms zo vastgeplakt aan mijn telefoon. Uit een soort automatisme kijk ik te vaak op mijn Facebook tijdlijn en op Instagram; eigenlijk zonder dat het nodig is voor mijn bedrijf.
Misschien is het al voldoende om alleen ‘s morgens en ‘s avonds mijn tijdlijn te checken?

Hoe ga jij hier mee om? Hoe ben jij zichtbaar en zorg je voor offline tijd? Ik lees je reactie graag hieronder!

2 antwoorden
  1. Marc
    Marc zegt:

    Ik vind het ook lastig en ben dan nog niet eens samen zo bedreven als jij. Ik ga offline al weer belangrijker maken en online als ondersteuning gebruiken. Privé vind ik het helemaal gevaarlijk als je ziet hoe “vage online zaken” overal dwars doorheen gaan. Ik probeer wel de baas te blijven over de apparaten….

Reacties zijn gesloten.

Wil je nieuwe artikelen direct in je mailbox ontvangen?

Plus: je ontvangt een directe link naar mijn marketing-inhaakkalender!
Je ontvangt maximaal 2x per maand een mail van me en uitschrijven is heel gemakkelijk.