Wil je je onderneming in de spotlights zetten?
Dan heb je allerlei mogelijkheden om dat te doen:
Facebookacties, blogs, emailmarketing, zoekmachine-optimalisatie, Instagram, LinkedIn, papieren post…
Poeh. Zó veel opties. Maar welke past het best bij jóuw organisatie?
Ik help je om de juiste keuzes te maken, zodat je zichtbaar, herkenbaar én toegankelijk wordt.
Samen zetten we de deur naar je aanbod wagenwijd open.
Ja, je weet het best. Marketing is een must
Maar jij bent veel te druk om het op te pakken. En jouw secretaresse heeft er ook geen kaas van gegeten.
Trouwens: waar moet je überhaupt beginnen? En kun je je marketing uitbesteden én tegelijkertijd vinger aan de pols houden?
Waarschijnlijk kun je wel wat hulp gebruiken
Een extra paar handen. En dan niet iemand die bij het woord marketingplan aan komt zetten met adviesrapporten, maar iemand die in actie komt.
Want een marketeer moet jou wel vooruit helpen.
Zo’n marketeer ben ik
Een firestarter met kennis van marketing en PR. Waar jullie vastlopen, trek ik je weer vlot. Gewoon, door gezamenlijk de marketing in de steigers te zetten en te onderhouden.
Want dat is je eerste winst: regelmaat, onderhoud, structuur. Daar heb je helemaal geen duur reclamebureau voor nodig.
Aangenaam:
Annette van Annette Werkt,
online marketeer en professioneel bestrijder van chaos.
Als marketingassistent voor het MKB zorg ik ervoor dat jouw bedrijf zichtbaar wordt en blijft, bij bestaande en nieuwe klanten. Je schakelt me in voor meer naamsbekendheid, meer klanten en meer inkomsten. Daarnaast zorg ik voor structuur, regelmaat en een stevige marketingplanning.
We kunnen online samenwerken, maar – nog beter – ik werk ook live op jouw locatie. Dat is heel handig: je trekt me direct aan m’n jasje als je vragen hebt.
Dit doe ik:
• Online marketing
Ondersteuning bij bedrijfsmarketing, actieve benadering van je doelgroep, professionele uitstraling in beeld en taal
• Social media
Inrichten en onderhouden van Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram
• Branding
Je bedrijf presenteren aan anderen
• Content marketing
Bedenken van verhalen/berichten/blogs
• E-mail marketing
Opzet en onderhoud van e-mailcampagnes
Jij hebt een gat te dichten
Schrik niet, maar dit zijn de cijfers:
Het gat tussen je bedrijf en de klant. Schrik niet, maar dit zijn de cijfers:
45 procent van de MKB-ers hecht weinig waarde aan online marketing, terwijl 76 procent van de Nederlandse consumenten producten en diensten online afneemt.
(Bron: www.mkb.nl)
Het is heel goed mogelijk dat jouw bedrijf totaal onbekend is.
Hoe regel jij de zichtbaarheid van je onderneming?
Ben je wel vindbaar voor je ideale klant, en waar dan?
Zoeken de potentiële kopers jou daar ook – of weet je dat niet?
Wil je een waterdicht antwoord op deze vragen, dan is je marketing uitbesteden een zinnige keus.

“De marketing lieten we in drukke tijden als eerste vallen. Niet handig, want dan komt er natuurlijk nooit structuur in.
Nu Annette de marketing oppakt, plaatsen we met vaste regelmaat social media-berichten. En die berichten zijn ook nog eens heel origineel, dankzij haar creatieve insteek. Onze volgers zijn enthousiast, dat merken we aan hun reacties.
Hetzelfde geldt voor de website, het foldermateriaal, advertenties en posters: Annette houdt de rode draad in de gaten, zorgt voor herkenbaarheid en een eigen smoel. Ze weet heel goed wat we willen uitstralen, en ze kan met weinig input iets moois maken.
Vóór Annette’s komst deden we de marketing maar half. Nu gebeurt het voor de volle honderd procent. En dat werkt.”
Wanneer heb je het meest aan me?
Ik ben op mijn best als ik stapels werk af kan tikken.
Of het nu gaat om het beheer van je social media-kanalen of het versturen van een nieuwsbrief, het opzetten van een campagne of advies voor je website: ik zet mijn tanden in alle marketing waar jij niet aan toekomt of waar je geen verstand van hebt.
De meeste opdrachtgevers ondersteun ik op structurele basis. Dat is ook het meest ideaal voor je bedrijf. Het geeft continuïteit in je marketing, je kunt rekenen op een professionele aanpak, we werken niet hap-snap of gehaast, maar volgens een plan.
Naarmate we langer samenwerken, leren we elkaar ook beter kennen. Het kost steeds minder tijd om je marketingwensen uit te leggen.
Pas maar op: voor je het weet ga je marketing nog leuk vinden ;-)

“Ik had geen tijd om onze social media en de website bij te houden. Daarom hebben we Annette gevraagd om dat voor ons te doen. Dat was een gouden greep: ze maakt pakkende teksten van onze ‘simpele zinnen’, met dank aan haar creativiteit en het verfrissende omdenken. En dat blijft niet onopgemerkt: we horen dat mensen het leuk vinden onze website en onze social media te bezoeken.
Met Annette samenwerken betekent: korte lijnen, zakelijke gesprekken – maar ook gezelligheid. Met elke keer weer een creatief resultaat.”
Trouwens, als je slim bent bel je me vóórdat je zelf gaat stoeien met je marketing
Ga maar na. Jij bent weken kwijt met uitdokteren, googelen en het instrueren van de medewerker die de marketing ‘er een beetje bij doet’.
Terwijl: in twee dagdelen maak ik al een actieplan voor de juiste marketingondersteuning voor jouw bedrijf, én vertel ik je hoe ik je kan begeleiden met het uitvoeren ervan.
Leg je To Do-lijst maar vast klaar.
Marketing is een must, maar hoe je het doet is een keuze
Tijd, kwaliteit en regelmaat. Die drie ingrediënten zijn de basis van effectieve MKB-marketing. Heb jij dit niet op voorraad en wil je wél zichtbaar blijven voor bestaande en nieuwe klanten?
Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking, dan weet je snel wat ik voor je kan betekenen.