Redenen om in marketing te investeren

Redenen om in marketing te investeren als je geen klanten nodig hebt

De laatste tijd kom ik veel bij MKB-ers die het goed doen. Ze hebben veel werk en eigenlijk kunnen ze voorlopig geen nieuwe klanten helpen. Daar kiezen ze soms ook bewust voor, om niet nog meer druk op de organisatie en de  te leggen.

Toch kiezen deze ondernemers ervoor om wel iets aan hun zichtbaarheid te gaan doen. En daar zijn 4 (goede) redenen voor!

1. Wees trots op je bedrijf

Dat wat jullie doen, doe je goed. Want anders had je niet zo veel werk. En daar mag je best trots op zijn! Dat mogen mensen best weten!
Als je online laat zien waar je voor staat, wat de waarden zijn die in je bedrijf belangrijk zijn, dan kweek je hiermee ambassadeurs.
Vind je het belangrijk om goed voor je medewerkers te zorgen, laat dan zien wat je hieraan doet en je wordt gewaardeerd.
Vind je het belangrijk om betrouwbaar te zijn, laat dan bijvoorbeeld zien dat je al heel lang met dezelfde leverancier werkt.

Zo zorg je dat je medewerkers en leveranciers de beste reclame voor je bedrijf worden!

2. Zichtbaarheid helpt bij het vervullen van vacatures

Door te laten zien wat voor een toffe projecten je doet, waar je mee bezig bent maak je mensen alvast warm om bij je te komen werken. Zie ook mijn blog over zichtbaarheid voor het vervullen van vacatures.

3. Als je klanten teruglopen hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen

Het kost veel tijd en energie om je ingeslapen social media kanalen weer nieuw leven in te blazen. Door een stroom van regelmatige berichten is het gemakkelijker om op het moment dat je wel klanten nodig hebt de berichten aan te passen.

4. Het is leuk!

In contact blijven met je fans is ook gewoon leuk. Want zeg nou zelf; het is toch fijn om te horen dat je goed bezig bent?

Ik ben er speciaal voor MKB-ers die graag met hun zichtbaarheid aan de slag willen, maar waar er binnen het bedrijf geen kennis of tijd voorhanden is om het goed op te pakken. Geen ingewikkelde marketingadviezen of dure trajecten, maar gewoon, nuchtere marketingondersteuning. Een kopje koffie drinken? Neem gerust contact met me op!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *