Structuur aanbrengen in je social media – bepaal je kernwoorden
Als je een bezig bent met je social media dan is de volgende stap het bepalen van je kernwaarden. Wat ben je en vooral wat wil je uitstralen op social media?
Zoals jullie weten ben ik er helemaal niet voor om volgens een strategie van 20 kantjes te werken. Ik geloof in doen en als je jezelf oplegt om eerst een strategie te maken voordat je aan de slag gaat dan komt er van doen niets.
Kernwaarden helpen je bij een eenduidige uitstraling naar buiten. Als je het gevoel heb dat je social media een beetje een rommeltje wordt doordat je van alles plaatst, dan helpen je kernwaarden je doordat je bij alles dat je plaatst eerst checkt of de post, het beeld voldoet aan jouw kernwaarden.
Ik zag bij Charlotte van ’t Wout deze makkelijke manier om je kernwaarden te bepalen en die deel ik graag met je!
- Je pakt een vel papier. Daar schrijf je alle woorden op die bij jou en je bedrijf horen. Voor ZZP-ers zijn dat bijvoorbeeld je werk, hobbies, ambities, gedachten over wie je zou moeten zijn, eigenschappen, waar je blij van wordt, je lievelingsplek… Voor bedrijven zijn dat woorden die bij je passen, je producten, dingen die je van klanten terugkrijgt over je bedrijf. Niet teveel nadenken, gewoon schrijven.
- Vervolgens kies je de woorden uit die je wil laten zien op je social media.
Zoals in mijn voorbeeld; dat ik moeder ben is voor mij geen kernwaarde om te laten zien. Marketing makkelijk maken, nuchter zijn en mensen vind ik wél heel belangrijk. - Onderstreep vervolgens daaruit een stuk of 5 woorden die écht belangrijk zijn voor je.
- Als je een post maakt, check je aan de hand van deze woorden of de content en het beeld aan de woorden voldoet. Als je dit steeds weer blijft doen en je posts voldoen aan de kernwaarden die je bepaald hebt, dan ‘ben je dat’.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!