Snelle Facebook tips voor retailers

, ,
facebook inspiratie retail

Heb je even geen inspiratie voor een leuk bericht op Facebook? In dit artikel een aantal tips voor berichten waarmee je ook nog eens interactie en likes bereikt.
facebook veiling retail

1. Organiseer een veiling

Een leuke manier om interactie te bereiken is het organiseren van een veiling van een van je producten.
Denk bijvoorbeeld eens aan een knipbeurt voor de volgende dag dat je nog een plekje vrij hebt, een leuke outfit, geschikt voor een plaatselijk feest dat eraan zit te komen of een product waarvan je er nog een op voorraad hebt.
• Zorg voor een leuk artikel/dienst.
Bij voorkeur iets waar je een beetje marge op hebt, zodat het startbedrag niet al te hoog is. Natuurlijk zorg je ook voor een bijbehorende aantrekkelijke foto.
• Bepaal het startbedrag en tot wanneer de veiling loopt.
• Vraag je volgers om vanaf het startbedrag een bod te doen in een reactie onder het bericht
• Bij afloop van de veiling maak je de ‘winnaar’ bekend en neem je contact op zodat de winnaar het product kan afhalen in je winkel. Het is leuk om van deze winnaar een terugkerende klant te maken. Je kunt bijvoorbeeld een kortingsbon voor een bijpassend product of dienst cadeau doen, grote kans dat de winnaar nog een keer terugkomt!
 
facebook inspiratie retail

2. Combineer online & offline

Een leuke manier om nieuwe volgers te krijgen én om ze meteen kennis te laten maken met je winkel is een weggeefactie.
De drogist in het voorbeeld biedt in zijn buitenbord een gratis doosje “Facebookthee” als je de pagina liket en meteen bij ze binnenloopt.
 
 
 
facebook inspiratie retail

3. Laat je volgers zien wat je aan het doen bent

Heb je een nieuwe voorraad binnen gekregen? Ben je aan het inkopen? Maak een fotootje en plaats dit op je pagina. Zo laat je zien dat je actief bezig bent in je winkel!
Tip! Door er een foto van jezelf of je team bij te plaatsen maak je het extra persoonlijk!
 
 
 
 
 
 
facebook sale

4. Verkoop via Facebook

Bij het organiseren van een veiling, bepaalt de hoogte van het veilingbedrag je opbrengst. Vind je dat een beetje eng, dan kun je ook producten via Facebook verkopen. Bijvoorbeeld een exclusieve pre-sale voor volgers, zoals Style Guide RueLaLa deed voor haar volgers.
Als je meerdere artikelen hebt, kun je dit het meest handig doen door er een album van te maken.
• Zorg een aantrekkelijke foto’s van de producten.
• Plaats de artikelen in een Album dat je bijvoorbeeld “Facebook Zomersale” noemt.
• Voorzie alle artikelen van een beschrijving, inclusief merk, afmetingen, maat en dergelijke (indien van toepassing) en een prijs. Vertel er ook bij hoe mensen het product kunnen kopen (bijvoorbeeld door te reageren of door een privébericht te sturen) en of ze het op moeten halen of dat je het ook op kunt sturen.
• Deel het album op je pagina en deel af en toe losse artikelen uit het album.
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig om je Facebook berichten te optimaliseren of bij het opzetten van een campagne? Neem contact op, ik help je graag verder!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *