adverteren op facebook voorbeelden

Adverteren op Facebook is heel interessant voor bedrijven. Door gebruik te maken van Retargeting kun je mensen die je website bekijken, maar nog niet overgaan tot aankoop, nogmaals (en heel gericht) in aanraking laten komen met jouw product of dienst.
Een praktijkvoorbeeld, uit mijn eigen bedrijf, bij de promotie van mijn Facebook Workshops:

Het doel van de advertentiecampagne

Bij de start van een advertentiecampagne is het eerst van belang om te kijken naar het doel van de advertentie. Wat wil je ermee? Mijn doel was om mensen naar mijn website, naar de pagina van de workshop te krijgen.

Doelgroep

Voor de promotie van mijn workshops heb ik gekozen voor een duidelijke, niet te grote doelgroep. Mensen in een bepaalde straal rondom mijn bedrijf, met uitzondering van Duitsland, allemaal ‘ondernemer van kleine bedrijven’. Leeftijdscategorie 35-60 jaar.

Advertenties

In Facebookadvertenties is het goed om te testen met verschillende advertenties, met verschillende beelden. Je kunt zien wat je doelgroep het meeste aanspreekt (omdat je daar de meeste kliks op krijgt). Ik maakte 2 advertenties; 1 met mijn eigen foto, 1 met het beeld dat ik ook bij de workshop op de website gebruik.
Facebook retargeting Adverteren op Facebook

Retargeting

Ik wil dat de mensen die de Workshoppagina van mijn website bezoeken, maar zich niet opgeven via het contactformulier de workshop nogmaals te zien krijgen in Facebook. Retargeting heet dit. Of achtervolging, zoals je wilt ;-)
Van deze mensen weet ik dat ze interesse hebben.
Om retargeting te kunnen gebruiken, moet je de Facebook Pixel (laten) installeren op je website.
In deze advertentie heb ik nogmaals de workshop vermeld, met testimonials van mensen die al eerder hebben meegedaan, om het . Ook hier weer een aantal verschillende advertenties, om te testen welke het beste werkt.

En het resultaat:

De workshop zat vol met 10 deelnemers; met een klein bedrag aan Facebookadvertenties!
 

Wil meer weten over adverteren op Facebook?
Tijdens mijn 1-op-1 Facebook Advertentie Boost maken we samen een advertentieplan, zodat je er daarna mee aan de slag kunt! Neem contact op voor meer informatie!

Foto: Unsplash

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.