Meer volgers op je LinkedIn bedrijfspagina
Een LinkedIn bedrijfspagina vertegenwoordigt je bedrijf op LinkedIn. Voor bedrijven met medewerkers is een LinkedIn bedrijfspagina een interessante marketingtool om zichtbaar te zijn bij bestaande en nieuwe klanten, maar ook voor het werven van nieuwe medewerkers.
Met een LinkedIn bedrijfspagina kun je:
- aankondigingen doen (nieuw product, dienst…)
- promoties, specials en updates delen
- je bedrijf promoten en brand awareness creëren
- toptalent aantrekken en in dienst nemen
- relaties opbouwen met volgers en klanten, je professionele netwerk uitbouwen en leads genereren
- de betrokkenheid van je volgers en (potentiële) klanten analyseren met paginastatistieken
Volgers krijgen op je LinkedIn bedrijfspagina
Als je een (nieuwe) bedrijfspagina hebt, wil je volgers opbouwen. Een aantal tips om volgers te krijgen:
Tip 1 – Vraag mensen om je pagina te volgen
Een redelijk nieuwe functie op LinkedIn is de mogelijkheid om mensen uit te nodigen voor je bedrijfspagina. Ga naar je bedrijfspagina en klik op “Admin tools” of “Tools voor beheerders” (als je je profiel op Nederlands hebt staan). Klik dan op “Invite connections” of “Connecties uitnodigen”.
De connecties die je uitnodigt krijgen een melding met een uitnodiging voor je pagina.
Tip 2 – Vraag je werknemers om de juiste bedrijfspagina aan hun profiel toe te voegen
Vraag of je medewerkers hun functie toevoegen op hun profiel en de paginanaam van jouw bedrijfspagina selecteren. In hun profiel bij werkervaring verschijnt automatisch het logo dat jij hebt toegevoegd als profielfoto en volgers kunnen doorklikken naar de bedrijfspagina. Ook bovenin het profiel verschijnt jouw logo en kunnen mensen doorklikken. Bijkomend voordeel: als mensen aangeven bij je te werken volgen ze automatisch je bedrijfspagina en krijgen ze alle updates te zien.
Tip 3 – Deel belangrijke updates met je werknemers
Als je een bericht hebt dat zoveel mogelijk bereik moet krijgen, bijvoorbeeld een vacature, dan kun je deze delen met je werknemers. Je gaat hiervoor naar het bericht, klikt op de drie puntjes rechtsbovenin en klikt op “Notify employees of post”. Als je deze functie gebruikt, moet je 7 dagen wachten totdat je weer een bericht kunt delen met je werknemers. Hoe je de functie om berichten te delen met je medewerkers precies gebruikt lees je hier.
Tip 4 – Voeg hashtags toe aan je pagina
Als bedrijfspagina kun je maximaal 3 hashtags toevoegen aan je pagina. Voordeel van het gebruiken van hashtags is dat je beter vindbaar bent én je kunt makkelijker reageren als je bedrijfspagina op relevante content. Als je klikt op de hashtag dan zie je alle berichten met deze hashtag, ook van mensen die je niet volgt. Je kunt hier als bedrijfspagina reageren en zo aanhaken in gesprekken.
Zorg voor relevante hashtags die je expertise benadrukken.
Eén van de dingen die je kunt doen om meer zichtbaar te zijn is het aanpakken van de LinkedIn profielen van je medewerkers. Download gratis mijn LinkedIn handboek, met daarin tips om je profiel op LinkedIn te verbeteren, je netwerk te vergroten en contact te houden met je netwerk. Allemaal laagdrempelig en gerecht op “doen” zoals je van mij gewend bent.
PS: als je op onderstaande knop klikt wordt het e-book direct gedownload. Je hoeft je mailadres dus niet achter te laten!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!