Hoe gebruik je Instagram Reels
Instagram Reels; hoe zit dat nou eigenlijk?
Hoe werkt het en wat kun je ermee? Ik zocht het voor je uit!
Hoe maak je een Reel op Instagram?
• Ga in Instagram naar de Reels functie door op het plusje bij je profielfoto te klikken, dezelfde waarmee je een Storie maakt.
• Klik onderaan je scherm op Reels.
Links in je scherm verschijnen een aantal bewerkingstools.
Ik neem ze even met je door;
• De bovenste is de audio functie. Op sommige accounts is deze nog niet zichtbaar, maar als je klikt op de plek waar deze hoort te staan dan lukt het in sommige gevallen toch. Met de audio functie voeg je een liedje of geluid toe aan je video. Kies bijvoorbeeld een liedje uit je muziekbibliotheek of neem zelf het geluid op.
Ik kreeg overigens de melding dat de muziekbibliotheek voor mijn account niet beschikbaar is. Er zijn verschillende mogelijke oorzaken. Bij mij werkte het om mijn bedrijfsaccount om te zetten naar een “makers” account. Een paar dagen verder en ik kan nu wel muziek toevoegen.
• Met het tweede icoontje kun je de snelheid van je video aanpassen en stukjes sneller of trager opnemen.
• Het derde icoontje gebruik je om effecten aan je video toe te voegen. Je wordt er niet altijd knapper van…
• De timer gebruik je om jezelf te kunnen filmen. Je stelt hem in op een aantal seconden, de timer begint te lopen en hij begint pas met opnemen als de timer is afgelopen. Handig als je jezelf wil opnemen en je niet wil dat mensen kunnen zien dat je de camera start.
• Het onderste icoon is voor het uitlijnen. Als je een Reel maakt die uit meerdere clips bestaat, dan zie je met deze functie precies waar de vorige clip eindigt, zodat je een mooie overgang krijgt.
Per opgenomen clip kun je tekst of Instagram stickers toevoegen.
Eigen filmpjes of foto’s toevoegen
In Reels kun je ook vooraf opgenomen filmpjes toevoegen. Hoe je dat doet lees je hier.
Waar wordt je Reels clip vertoond?
Post je Reel alleen als Reel, dan komt er als je nog nooit een Reel gedeeld hebt een nieuw tabblad op je profiel te staan.
Als je “ook delen in overzicht” aan laat staan, dan komt je Reel ook in de gewone tijdlijn van je volgers terecht.
Je kunt een Reel ook alleen in je Stories laten zien. Dan verdwijnt je Reel na 24 uur.
Instagram Reels voor bedrijven
Instagram Reels is bedoeld om op een grappige manier leuke content te delen met je volgers. Een unieke kans om je volgers de wat meer menselijke, minder perfecte kant van je bedrijf te laten zien.
Wat ik nu vooral zie (en dat heb ik in mijn allereerste Reel benoemd) is dat heel veel Reels vooral gebruikt worden om iets te vertellen en mensen doen er dan een dansje bij. Niet echt heel creatief en het voegt ook niet zo veel toe naar mijn idee.
Een aantal voorbeelden van zakelijk gebruik van Reels;
Ben jij al gestart met Instagram Reels? Door een dansje of iets anders creatiefs?
Laatste update van dit blog: 27-10-2020
Hai, ik ben Annette Smits,
online marketeer voor MKB en ZZP
Smaakt dit blog naar meer?
Abonneer je dan op de nieuwsbrief, dan valt alle post automatisch op je online deurmat:
(afmelden kan altijd, dat spreekt voor zich)
Wil je aan de slag met je marketing?
Dan is dit misschien iets voor je:
- Marketingondersteuning
Voor MKB zonder marketingafdeling – maar met marketing-ambities - Marketingadvies
Voor ZZP-ers die zélf hun marketing willen doen – maar dan wel in één keer goed
Weet je nog niet welke kant het op moet met je marketing?
Boek dan een afspraak voor een gratis Flitsadvies.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!