Inspiratie: Goodies Trendstore
Al een tijdje volg ik de Facebook pagina van Goodies Trendstore, een een winkel met woonaccessoires, mode en kado-artikelen in Doetinchem. Omdat de berichtjes mij positief opvallen, hierbij een paar dingen die je kunt gebruiken als inspiratie voor andere retailers.
Allereerst: ik ben ervan overtuigd dat klanten je moeten kennen om bij je te komen kopen. Als je de ‘gun-factor’ hebt, zul je het winnen van internet, omdat mensen nou eenmaal liever kopen bij een bekende.
Ik krijg bij de berichten van Saskia van Goodies het gevoel dat ik haar ken. De berichtjes die ze maakt zijn erg persoonlijk, doordat ze vaak berichtjes maakt met foto’s of een filmpje van haarzelf. Haar schrijfstijl is los, informeel, waarschijnlijk precies zoals ze zelf is.
Een aantal voorbeelden:
Goodies verkoopt kleding van het merk Zendee, en Saskia post regelmatig een foto van haarzelf in een Zendee jurkje. Soms zelfs combinaties met verschillende rokjes en vestjes… In plaats van op een model een voorbeeld van hoe de kleding staat bij iemand met een normaal postuur.
Naast de mode, verkoopt en maakt Saskia zelf ook accessoires. Soms besluit ze om ineens een workshop in haar winkel te organiseren en kun je aan haar workshoptafel aanschuiven om iets creatiefs te gaan maken. Regelmatig laat ze ook zien hoe de accessoires staan, met zelfgemaakte foto’s.
Volgens haar posts gaat Saskia op de fiets naar haar winkel toe. Ze maakt hier regelmatig een foto of filmpje van.
De fiets is bijna haar handelsmerk geworden, erg vrolijk!
Het enthousiasme van Saskia voor de producten die ze verkoopt is duidelijk. Dit laat ze onder andere zien door foto’s van dozen die ze aan het uitpakken is voor in haar winkel met nieuwe producten.
Je laat zien dat je actief bent in je winkel én dat klanten naar je winkel kunnen komen omdat je nieuwe producten binnen hebt gekregen!
Een klein aandachtspuntje voor Goodies:
Saskia gebruikt, naast haar bedrijfspagina, ook een persoonlijk profiel (dat ook Goodies Trendstore heet). Een groter bereik, maar wel het risico dat Facebook het persoonlijke profiel blokkeert. Op dit persoonlijke profiel kun je een link naar de zakelijke pagina zetten bij de persoonlijke info. Nu staat er “Eigenaar bij eigen baas”.
Ik word er wel blij van, de vrolijke berichten van Goodies!
Deze persoonlijke manier van marketing op Facebook moet bij je passen. Je moet het leuk vinden om jezelf met je gezicht op Facebook te zetten. Misschien moet je ervoor uit je comfort-zone, maar, het werkt wel!
Hoe laat jij zien dat je enthousiast bent over je eigen bedrijf of de producten die je verkoopt op Facebook?
Hulp nodig?
Heb je hulp nodig om je Facebook berichten te optimaliseren of bij het opzetten van een campagne? Neem contact op, ik help je graag verder!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!