Ja maar, moet ik dan overal op inhaken?

Sinds 2015 maak ik elk jaar een Marketing Inhaakkalender voor mijn klanten. Een heel handig hulpmiddel om je van inspiratie en structuur te voorzien wat betreft je social media en blogs.

Ik schrijf dit vandaag op Black Friday. Black Friday is de dag na Thanksgiving, waarop Amerikaanse bedrijven stunten met hun prijzen. Dit fenomeen is overgewaaid naar Nederland en vandaag is het niet weg te slaan uit de media. Zet de radio aan en elk reclamespotje roept dat het Black Friday is.

Kijk eens naar het aantal nieuwsbrieven dat ik ontving met de mooiste aanbiedingen:

black friday

Moet ik er dan ook iets mee?

Nee, dat denk ik niet. Sommige, grote ketens, zullen er niet aan ontkomen om mee te doen aan dit soort dagen. Maar het blijft een manier om ervoor te zorgen dat wij als consument gaan kopen, kopen, kopen. Ik zag vandaag ook veel bedrijven in een berichtje aankondigen dat ze niet meedoen aan Black Friday (en door dit te plaatsen tóch meedoen ;-)).

En bedrijven die er iets creatiefs mee doen.

hip je huwelijk in black friday

greenpeace

Ik denk dat ieder voor zich moet afwegen of je wel wil inhaken op een fenomeen waaraan iedereen meedoet. Maar inhaken omdat het moet… nee, ik denk dat je marketing bij je moet passen. Dat je authentiek moet blijven en dicht bij jezelf. En niet aan marketing doen omdat iedereen het doet.

Het is wel handig om een overzicht te hebben. En dat overzicht hou je door mijn Marketing Inhaakkalender te downloaden en op te hangen. Dan word je niet verrast en kun je ruim op tijd zelf afwegen of je ergens op wíl inhaken!

Marketing Inhaakkalender downloaden

Je ontvangt een directe link naar mijn marketing-inhaakkalender, maximaal 2x per maand een mail als er een nieuw artikel op de website staat en uitschrijven is heel gemakkelijk.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *