retargeting facebook pixel

Met het installeren van de Facebook Pixel heb je al een goed begin gemaakt met het optimaliseren van je Facebook Advertenties.
Je kunt de pixel gebruiken voor het meten van de conversie op je website en voor de retargeting van mensen die je website bezoeken.

Conversie Tracking

De Facebook Pixel kan het rendement van je advertenties meten, doordat het de conversie op je website bijhoudt. Je kunt er mee zien hoeveel acties er op je website hebben plaatsgevonden, naar aanleiding van je advertentie. Bijvoorbeeld hoeveel aankopen er zijn gedaan, hoeveel mensen zich hebben geregistreerd voor je webinar of hoeveel mensen zich hebben opgegeven voor je weggever.
Ook voor het maken van nieuwe advertentiedoelgroepen gebruik je de conversie tracking: Als mensen een door jou vooraf bepaalde conversie doen, dan worden ze door Facebook in een lijst gezet met mensen die ook deze conversie op je website hebben gedaan. Bijvoorbeeld alle mensen die jouw e-book hebben gedownload, contact met je hebben opgenomen of zich hebben ingeschreven voor een cursus. Deze lijst kun je gebruiken om een look-a-like doelgroep mee te maken; een nieuwe advertentiedoelgroep met dezelfde interesses en kenmerken, die lijken op de mensen die jouw boek hebben gedownload, die werkelijk geïnteresseerd is in jouw product of dienst!

Retargeting

De Facebook Pixel meet de activiteit op je website. Hiermee weet deze pixel ook wanneer iemand afhaakt. Bijvoorbeeld als iemand je verkooppagina bezoekt, maar niets koopt. Of als ze op de aanmeldpagina voor je workshop komen, maar zich niet inschrijven. Deze info is erg waardevol! Ergens in het koopproces haken deze websitebezoekers af. Jij kunt deze websitebezoekers een speciaal voor dit doel gemaakte advertentie tonen en ze hierdoor weer in contact laten komen met jouw dienst of product.
Een paar voorbeelden:
Marscha bezoekt een pagina van een coach omdat ze wat af wil vallen. Ze kijkt wat rond op de pagina, gaat naar de contactpagina, maar besluit toch om even te wachten.
Als zij vervolgens haar Facebookpagina opent, verschijnt er een gesponsord bericht van de coach die ze eerder heeft bezocht, met een link naar een e-book dat ze gratis kan downloaden. Ze klikt op de link, vraagt het e-book aan en nadat ze het boek gelezen heeft twijfelt ze niet meer en vraagt een introductiegesprek aan.
Willem is op zoek naar een nieuwe boormachine. Hij bezoekt een aantal websites, maar bestelt nog niets. Als hij naar zijn Facebookpagina gaat, ziet hij een advertentie met een boormachine van een van de webpagina’s die hij net bezocht heeft. Hij besluit dat het een goede aanbieding is, klikt door op de advertentie en gaat over tot bestellen.

De Pixel van Facebook biedt je enorm veel advertentiemogelijkheden die je, door hem op de goede manier te gebruiken, erg veel op kunnen leveren. Retargeting op Facebook is door deze pixel nog waardevoller geworden.
Wil je meer informatie over retargeting op Facebook of het instellen van een advertentiecampagne? Neem dan contact met mij op.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *