facebook nieuwe pagina ervaring

Nieuwe pagina-ervaring voor je zakelijke Facebookpagina

Afgelopen week kreeg ik een vraag “Mijn zakelijk Facebookpagina ziet er ineens uit als een persoonlijke pagina hoe kan dat?”. Ik dook erin en wat blijkt… dit is de nieuwe pagina-ervaring van Facebook.

Allemaal wijzigingen, waarbij een zakelijke pagina meer op een persoonlijk profiel gaat lijken, de “vind ik leuk” knop verdwijnt (en wordt vervangen door de “volg” knop) en je weer moet zoeken naar functies zoals de statistieken.
Facebook probeert het je hiermee makkelijker te maken, maar het is toch weer even wennen…
Deze nieuwe pagina-ervaring is nog niet beschikbaar voor alle pagina’s, je krijgt een melding van Facebook als het voor jou mogelijk is om over te schakelen. Alle inhoud van je huidige pagina wordt meegenomen naar de nieuwe pagina, alle volgers die je pagina leuken vinden én de pagina volgen worden meegenomen naar de nieuwe pagina.

Wat is er nieuw in deze pagina-ervaring?

  • Je pagina heeft een nieuwe lay-out die meer lijkt op die van een persoonlijke pagina. Je profielfoto staat in het midden van de pagina en je kunt meer informatie invullen zoals je hobby’s.
    facebook bedrijfspagina nieuwe pagina ervaring
  • Het overschakelen tussen een persoonlijk profiel en je bedrijfspagina is gemakkelijker en je kunt deze nu apart van elkaar beheren.
    nieuwe pagina ervaring facebook
  • Doordat je de bedrijfspagina apart kunt beheren heb je nu ook een tijdlijn voor je bedrijfspagina. Hierbij kun je gemakkelijk als je pagina reageren op berichten van andere pagina’s die je volgt. Lees hoe je het nieuwsoverzicht voor je bedrijf gebruikt.
  • De beheerdersrollen zijn anders: je kunt kiezen of je mensen volledige of gedeeltelijke toestemming geeft om de pagina te beheren.
  • Sommige functies zijn op andere plekken te vinden, zoals bijvoorbeeld de statistieken.

Omdat Facebook de nieuwe pagina-ervaring nog niet helemaal heeft uitgerold, is deze functie nog niet voor iedereen beschikbaar. Ik moet er wel weer even aan wennen moet ik zeggen, het ziet er allemaal toch weer anders uit en verschillende functies staan op andere plekken. In mijn ervaring went dit ook wel weer snel.
Ben jij al overgeschakeld naar de nieuwe pagina-ervaring van Facebook?

Hai, ik ben Annette Smits,

online marketeer voor MKB en ZZP

Smaakt dit blog naar meer?
Abonneer je dan op de nieuwsbrief, dan valt alle post automatisch op je online deurmat:

(afmelden kan altijd, dat spreekt voor zich)

Wil je aan de slag met je marketing?
Dan is dit misschien iets voor je:

  • Marketingondersteuning
    Voor MKB zonder marketingafdeling – maar met marketing-ambities
  • Marketingadvies
    Voor ZZP-ers die zélf hun marketing willen doen – maar dan wel in één keer goed

Weet je nog niet welke kant het op moet met je marketing?

Boek dan een afspraak voor een gratis Flitsadvies.

Over Annette Werkt

Dit ben ik
Klanten vertellen

1 antwoord
  1. Christophe V.
    Christophe V. zegt:

    Wij zijn overgeschakeld op de nieuwe-pagina-ervaring, en het lijkt me toch iets die nog ‘niet af’ is volgens mij. Bijvoorbeeld: berichten plaatsen in verschillende talen, is weg (? nergens te vinden) Dit is heel belangrijk voor ons. Een must eigenlijk om geen dubbele posts te zetten. Daarnaast is het ridicuul dat we nu plots als bedrijf ‘geboortedatum’ kunnen invullen, opleiding, hobby’s, relatiestatus, .etc
    Het is duidelijk dat die ‘nieuwe-pagina-ervaring’ ergens zweeft tussen ‘een eigen profiel’ & ‘bedrijfspagina’ met dito post-mogelijkheden. Mossel noch vis dus. Iemand hetzelfde ?

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *