Nieuwe pagina-ervaring voor je zakelijke Facebookpagina
Afgelopen week kreeg ik een vraag “Mijn zakelijk Facebookpagina ziet er ineens uit als een persoonlijke pagina hoe kan dat?”. Ik dook erin en wat blijkt… dit is de nieuwe pagina-ervaring van Facebook.
Wat is er nieuw in deze pagina-ervaring?
- Je pagina heeft een nieuwe lay-out die meer lijkt op die van een persoonlijke pagina. Je profielfoto staat in het midden van de pagina en je kunt meer informatie invullen zoals je hobby’s.
- Het overschakelen tussen een persoonlijk profiel en je bedrijfspagina is gemakkelijker en je kunt deze nu apart van elkaar beheren.
- Doordat je de bedrijfspagina apart kunt beheren heb je nu ook een tijdlijn voor je bedrijfspagina. Hierbij kun je gemakkelijk als je pagina reageren op berichten van andere pagina’s die je volgt. Lees hoe je het nieuwsoverzicht voor je bedrijf gebruikt.
- De beheerdersrollen zijn anders: je kunt kiezen of je mensen volledige of gedeeltelijke toestemming geeft om de pagina te beheren.
- Sommige functies zijn op andere plekken te vinden, zoals bijvoorbeeld de statistieken.
Omdat Facebook de nieuwe pagina-ervaring nog niet helemaal heeft uitgerold, is deze functie nog niet voor iedereen beschikbaar. Ik moet er wel weer even aan wennen moet ik zeggen, het ziet er allemaal toch weer anders uit en verschillende functies staan op andere plekken. In mijn ervaring went dit ook wel weer snel.
Ben jij al overgeschakeld naar de nieuwe pagina-ervaring van Facebook?
Hai, ik ben Annette Smits,
online marketeer voor MKB en ZZP
Smaakt dit blog naar meer?
Abonneer je dan op de nieuwsbrief, dan valt alle post automatisch op je online deurmat:
(afmelden kan altijd, dat spreekt voor zich)
Wil je aan de slag met je marketing?
Dan is dit misschien iets voor je:
- Marketingondersteuning
Voor MKB zonder marketingafdeling – maar met marketing-ambities - Marketingadvies
Voor ZZP-ers die zélf hun marketing willen doen – maar dan wel in één keer goed
Weet je nog niet welke kant het op moet met je marketing?
Boek dan een afspraak voor een gratis Flitsadvies.
Over Annette Werkt
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!
Wij zijn overgeschakeld op de nieuwe-pagina-ervaring, en het lijkt me toch iets die nog ‘niet af’ is volgens mij. Bijvoorbeeld: berichten plaatsen in verschillende talen, is weg (? nergens te vinden) Dit is heel belangrijk voor ons. Een must eigenlijk om geen dubbele posts te zetten. Daarnaast is het ridicuul dat we nu plots als bedrijf ‘geboortedatum’ kunnen invullen, opleiding, hobby’s, relatiestatus, .etc
Het is duidelijk dat die ‘nieuwe-pagina-ervaring’ ergens zweeft tussen ‘een eigen profiel’ & ‘bedrijfspagina’ met dito post-mogelijkheden. Mossel noch vis dus. Iemand hetzelfde ?
Vraagje over de nieuwe pagina ervaring op Facebook. Dien je eerst een nieuwe pagina aan te maken of wijst het zichzelf uit als je de melding krijgt?