Een artikel plaatsen op je LinkedIn bedrijfspagina
Een optie die ik voor LinkedIn regelmatig gebruik is de mogelijkheid om een blogartikel te plaatsen op een persoonlijke pagina.
LinkedIn heeft een nieuwe optie uitgerold en je kunt nu ook -eindelijk- een artikel plaatsen op de bedrijfspagina.
Waarom maak je gebruik van artikelen in LinkedIn?
1. Meer (opmaak) mogelijkheden
Een artikel op LinkedIn mag meer woorden bevatten dan een bericht. Ook kun je gebruik maken van opmaakmogelijkheden, zoals het plaatsen van tussenkopjes, bullet lists en quotes zodat je bericht beter leesbaar is. In een artikel is het is ook mogelijk om hyperlinks naar andere sites te plaatsen en je kunt video’s, tweets en posts van Instagram embedden.
2. Toon je expertise
Met een artikel op LinkedIn kun je veel meer de diepte ingaan dan in een gewone post. Je hebt simpelweg meer tekens voor je boodschap. Laat zien waar je mee bezig bent, interview een collega en deel kennis, daar zit de kracht om als een expert gezien te worden.
Bloggen op je eigen website
Gebruik je je eigen website om blogs te publiceren? Over het algemeen is Google niet zo blij als je dezelfde content op LinkedIn en je website plaatst. Artikelen op LinkedIn worden door Google ook opgenomen in de zoekmachines. Publiceer je je blog op LinkedIn en op je website, dan concurreren je berichten dus eigenlijk met elkaar.
Vind je dat niet erg en wil je vooral dat zoveel mogelijk mensen je blog lezen; plaats je blogs gewoon op beide plaatsen en gebruik de extra tijd om chocolade te eten (of koffie te drinken, of te mountainbiken, …).
Een paar tips daarbij:
• Publiceer je blog eerst op je website en een tijdje later op LinkedIn. Zo weet je zeker dat Google jouw blog op je website al geïndexeerd heeft en heb je de minste kan op concurrentie van je eigen website.
• Verwijs bijvoorbeeld onder of bovenaan je LinkedIn artikel naar de bron op je website. Bijvoorbeeld: “Dit artikel verscheen eerder op [naam oorspronkelijke website]” (maak een link naar de pagina waar het origineel staat).
Hoe plaats je een artikel?
Het plaatsen van een artikel op je LinkedIn Bedrijfspagina doe je door op “Artikel schrijven” te klikken in het bijdrageveld van de bedrijfspagina.
Ook kun je als je via de homepagina start via je persoonlijke profiel klikken op “Artikel schrijven” en daarna het bedrijfsprofiel selecteren.
Wanneer plaats je een artikel
Artikelen op LinkedIn kun je niet inplannen. Je moet deze handmatig publiceren. Ik publiceer artikelen het liefst in de ochtend of net na de lunch. Wat je wel kunt doen om het publiceren gemakkelijker te maken is een (of meer) berichten vast klaarzetten in concepten. Dan hoef je op het moment van publiceren alleen nog maar op “publiceren” te klikken.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!